Deze website gebruikt functionele cookiesOkay!

Veelgestelde vragen:

Wij hebben hieronder de meest gestelde vragen over onze dienstverlening en werkwijze voor u op een rijtje gezet.

Staat uw vraag er onverhoopt toch niet tussen, neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer

035-2600260 of mail uw vraag naar info@axeau.nl


U kunt uw vraag ook vrijblijvend onlinestellen, waarna wij op een door u gewenst moment contact met u opnemen.

1) Wat is payrolling?

Bij payrollen besteedt u het loondienstverband van (een deel van) uw personeel uit en leent u betreffend personeel in op basis van (meer) flexibele voorwaarden.

Hierdoor bent u verlost van de arbeidsjuridische risico's en verplichtingen van een dienstverband en maakt u optimaal gebruik van de flexvoordelen die de wet en flex-cao bieden.

Mede hierdoor zijn de personeelskosten bij payroll lager dan vergelijkbaar personeel in eigen dienst.

2) Waarom zou ik voor Axeau kiezen?

Onze werkwijze biedt u meerdere voordelen.
Zo heeft u één vast contactpersoon en één vast en vertrouwd loket voor al uw vragen en opdrachten mbt payrolling.
Ook leggen wij u niet onze werkwijze op, maar proberen wij in overleg met u die werkwijze te vinden die u het beste past.
Tot slot bieden wij u laagste-prijs-garantie.

3) Wat wordt bedoeld met laagste prijsgarantie?
Van alle klanten die tot nu toe zijn overgestapt op onze payroll-service krijgen wij de reactie dat ons tarief een stuk lager is dan bij hun oude payroll-bureau. Een bevestiging hiervan krijgen wij ook uit de branche-informatie.
Wij zien hierin geen reden om onze tarieven naar het marktconform niveau te verhogen.
Hierdoor durven wij te stellen onze payroll-service uit te kunnen voeren tegen gegarandeerd de laagste prijs, zonder dat u inlevert op kwaliteit of onze flexibiliteit in werkwijze.
Mocht dit elders toch voordeliger zijn, bent u de eerste waarbij wij de prijs aanpassen.

4) Hebben payroll-medewerkers online toegang tot de salarisadministratie?
Ja, payroll-medewerkers hebben altijd en overal online en realtime inzage in hun eigen salarisadministratie.

Hiermee kunnen zij hun salarisspecificaties en jaaropgaven op elk gewenst moment (nogmaals) worden bekijken, printen en downloaden.

5) Is er een vergoeding verschuldigd als ik in loondienst ga bij de opdrachtgever?
Nee.

6) Geldt er een opzegtermijn als wij de samenwerking willen beëindigen?
Nee.
Wij stellen ons op het standpunt dat wij u er van willen blijven overtuigen dat uw keuze voor Axeau de juiste is.
Indien u onverhoopt toch mocht besluiten de samenwerking te willen beëindigen, geldt er geen opzegtermijn en zullen wij volledige medewerking verlenen aan de overdracht van de dienstverbanden.

Staat uw vraag er onverhoopt toch niet tussen, neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 035-2600260 of mail uw vraag naar info@axeau.nl
U kunt uw vraag ook via het online contactformulier stellen, waarna wij op een door u gewenst moment contact met u opnemen.

Terug naar Home