FAQ's

Wij hebben hieronder de meest gestelde vragen over onze dienstverlening en werkwijze voor u op een rijtje gezet.


Staat uw vraag er onverhoopt toch niet tussen, neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 035-2600260 of mail uw vraag naar info@axeau.nl
U kunt uw vraag ook via het online contactformulier stellen, waarna wij op een door u gewenst moment contact met u opnemen.

1) Waarom zou ik voor Axeau kiezen?
Onze werkwijze biedt u meerdere voordelen.
Zo heeft u één vast contactpersoon en één vast en vertrouwd loket voor al uw vragen en opdrachten mbt payrolling, salarisadministratie, accountancy, financieel management, arbeidsrecht en contractrecht.
Verder zijn wij sterk gericht op kostenbesparing, door bijvoorbeeld zoveel mogelijk gebruik te maken van geautomatiseerde processen en het voorkomen van doublures ten aanzien van in te voeren gegevens.
Ook leggen wij u niet onze werkwijze op, maar proberen wij in overleg met u die werkwijze te vinden die u het beste past.
Tot slot hanteren wij scherpe tarieven en bieden wij u de laagste prijsgarantie mbt onze payroll-service en salarisadministratie.

2) Wat wordt bij salarisadministratie en payroll-service bedoeld met laagste prijsgarantie?
Van bijna alle klanten die tot nu toe zijn overgestapt op onze payroll-service en/of salarisadministratie krijgen wij de reactie dat ons tarief een stuk lager is dan bij hun oude salarisadministrateur. Een bevestiging hiervan krijgen wij ook uit de branche-informatie en zien wij in de praktijk terug bij het boeken van de facturen van collega-salarisadministrateurs voor onze cliënten.
Wij zien hierin geen reden om onze tarieven naar het marktconform niveau te verhogen.
Hierdoor durven wij te stellen ook uw salarisadministratie uit te kunnen voeren tegen gegarandeerd de laagste prijs, zonder dat u inlevert op kwaliteit of onze flexibiliteit in werkwijze.
Mocht dit elders toch voordeliger zijn, passen wij de prijs aan.

3) Is het mogelijk dat wij altijd realtime inzage hebben in onze administratie?
Ja.
Wij kunnen u adviseren ten aanzien van voordelige online administratie- en facturatiesofware, zodat u te allen tijde:
• beschikt over up-to-date managementrapportage
• debiteurenbewaking kan uitvoeren
• een batchbetaling voor crediteuren kunt exporteren naar uw bankpakket etc

4) Is het noodzakelijk dat de werkzaamheden bij ons op kantoor worden uitgevoerd, of kan dit ook op afstand?
Beide is mogelijk.
In principe kunnen alle werkzaamheden op afstand worden verricht. Echter, indien en voorzover gewenst kunnen de werkzaamheden tevens deels of geheel bij u op kantoor worden uitgevoerd.

5) Is het mogelijk om een deel van de administratie uit te besteden?
Ja.
Naast het feit dat wij geen opzegtermijn hanteren, kunt u te allen tijde werkzaamheden uitbreiden of inkrimpen.
Hierdoor zit u nergens aan vast en kunt u wel altijd op ons terugvallen indien u onvoldoende tijd of capaciteit heeft om de administratie zelf uit te voeren.
Per administratie-onderdeel kunnen wij u op maat adviseren over de voor- en nadelen van zelf administreren ten opzichte van uitbesteden.

6) Hanteren jullie vaste uurtarieven of is een vaste projectprijs ook mogelijk?
Beide is mogelijk.
Geheel conform uw wensen kunnen wij vooraf bepalen welke werkzaamheden op regie-basis plaatsvinden en welke op basis van een fixed-fee, alsmede welke vergoeding hierbij zal worden gehanteerd.
Periodiek zullen wij in overleg met u bepalen of er aanleiding bestaat om hier wijzigingen in aan te brengen.

7) Wat zijn de kosten van de dienstverlening?
Wij onderscheiden vier soorten werkzaamheden:
• payroll-service
• salarisadministratie
• administratieve invoerwerkzaamheden (uitbesteden boekhouding)
• consultancy, juridische, fiscale, projectmatige en overige werkzaamheden
Afhankelijk van de aard, omvang en frequentie van de werkzaamheden wordt de hoogte van de vergoeding bepaald.
Onze tarieven zijn altijd scherp en voor onze payroll-service en salarisadministratieve werkzaamheden geldt zelfs een laagste prijsgarantie.

8) Hoe worden de kosten van de dienstverlening in rekening gebracht?
De werkzaamheden worden door ons maandelijks achteraf middels een gespecificeerde factuur in rekening gebracht. Zo houdt u goed en tijdig overzicht in de kosten en weet u exact wat wanneer is uitgevoerd.

9) Biedt Axeau ook dienstverlening speciaal gericht op starters?
Ja.
Wij kunnen starters op maat gesneden van dienst zijn.
Zo kunnen wij u bijvoorbeeld helpen:
• bij het opstellen of controleren van een ondernemersplan
• met het inrichten van uw administratie
• met de keuze van voordelige (online) boekhoud- en facturatiesoftware
• met het opstellen van ondermeer een verkoopcontract, arbeidsovereenkomst en algemene voorwaarden
• om de kosten voor het samenstellen van de jaarrekening en de aangifte vennootschapsbelasting over het startjaar te besparen

10) Geldt er een opzegtermijn als wij de samenwerking willen beëindigen?
Nee.
Wij stellen ons op het standpunt dat wij u er van willen blijven overtuigen dat uw keuze voor Axeau de juiste is.
Indien u onverhoopt toch mocht besluiten de samenwerking te willen beëindigen, geldt er geen opzegtermijn en zullen wij volledige medewerking verlenen aan de overdracht van de werkzaamheden.


Staat uw vraag er onverhoopt toch niet tussen, neem dan gratis en vrijblijvend contact met ons op via telefoonnummer 035-2600260 of mail uw vraag naar info@axeau.nl
U kunt uw vraag ook via het online contactformulier stellen, waarna wij op een door u gewenst moment contact met u opnemen.